J.S. Bach: Musikalisches Opfer Masaaki Suzuki

Cover J.S. Bach: Musikalisches Opfer

Album info

Album-Release:
2017

HRA-Release:
03.11.2017

Label: BIS

Genre: Classical

Artist: Masaaki Suzuki

Composer: Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)

Album including Album cover Booklet (PDF)

?

Formats & Prices

FormatPriceIn CartBuy
FLAC 96 $ 13.20
  • Johann Sebastian Bach (1685 - 1750): Musikalisches Opfer, Op. 6, BWV 1079:
  • 1Canon 1 à 2 cancrizans01:55
  • 2Canon 2 à 2 violini in unisono00:53
  • 3Canon 3 à 2 per motum contrarium00:55
  • 4Canon 4 à 2 per augmentationem, contrario motu01:44
  • 5Canon 5 à 2 per tonos05:55
  • 6Fuga canonica in epidiapente02:27
  • 7Ricercar à 306:09
  • 8Canon perpetuus super Thema Regium00:58
  • 9Ricercar à 607:23
  • 10Canon à 2 querendo invenietis01:17
  • 11Canon à 402:22
  • 12Sonata sopra il Soggetto Reale: I. Largo05:48
  • 13Sonata sopra il Soggetto Reale: II. Allegro05:55
  • 14Sonata sopra il Soggetto Reale: III. Andante03:26
  • 15Sonata sopra il Soggetto Reale: IV. Allegro03:02
  • Canon perpetuus:
  • 16Canon perpetuus02:32
  • Goldberg Variations, Op. 4, BWV 988:
  • 17Aria02:23
  • 14 Verschiedene Canones, BWV 1087:
  • 18No. 1, Canon simplex00:31
  • 19No. 2, Canon all' roverscio00:33
  • 20No. 3, Canon in motu recto e contrario00:33
  • 21No. 4, Canon in motu contrario e recto00:29
  • 22No. 5, Canon duplex à 400:33
  • 23No. 6, Canon simplex à 3 über besagtes Fundament00:35
  • 24No. 7, Canon simplex à 300:26
  • 25No. 8, Canon simplex à 3 il soggetto in alto00:34
  • 26No. 9, Canon in unisono post semifusam à 300:31
  • 27No. 10, Canon à 2 alio modo per syncopationes et per ligaturas00:44
  • 28No. 11, Canon duplex übers Fundament à 500:33
  • 29No. 12, Canon duplex über Fundamental Noten à 501:01
  • 30No. 13, Canon triplex à 600:35
  • 31No. 14, Canon à 4 per augmentationem et diminutionem00:47
  • Flute Sonata in G Major, BWV 1038:
  • 32I. Largo03:02
  • 33II. Vivace00:59
  • 34III. Adagio02:14
  • 35IV. Presto01:21
  • Total Runtime01:11:05

Info for J.S. Bach: Musikalisches Opfer

Bachs Besuch bei Friedrich II in Potsdam am 7. Mai 1747 ist das bestdokumentierte Ereignis im ansonsten so unspektakulären Leben des Komponisten. Der König gab Bach ein sehr schwer zu behandelndes Thema für eine Fuge auf. Und Bach setzte sich ans Cembalo und improvisierte.

Der König war höchst beeindruckt; Bach selbst weniger, und so arbeitete er, nach Leipzig zurückgekehrt, das Thema schriftlich noch einmal aus. Als Ergebnis erschien einige Monate später das »Musikalische Opfer« im Druck, eine Sammlung von 13 Stücken in diversen Genres: Fugen, Kanons und eine Triosonate, die alle das „königliche Thema“ zur Grundlage haben.

Dem „Musikalischen Opfer“ folgt bei dieser Aufnahme ein weitere Kanonsammlung: erst 1974 wurde eine handschriftliche Ergänzung Bachs zu den Goldberg-Variationen gefunden, die in Bachs eigener Druckausgabe lag: die 14 Kanons über das Goldberg-Thema. Die haben alla die ersten acht Baßnoten der einleitenden Aria zur Grundlage.

Masaaki Suzuki, Cembalo
Mitglieder des Bach Collegiums Japan




Masaaki Suzuki
Since founding Bach Collegium Japan in 1990, Masaaki Suzuki has established himself as a leading authority on the works of Bach. He has remained the music director of the BCJ ever since, taking it regularly to major venues and festivals in Europe and the USA. In addition to working with renowned period ensembles, including the Orchestra of the Age of Enlightenment and Philharmonia Baroque, he conducts orchestras such as the New York Philharmonic, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin and the Sydney Symphony Orchestra in repertoire ranging from Mendelssohn to Stravinsky. Suzuki’s impressive

discography on the BIS label, featuring Bach’s choral works as well as harpsichord and organ recitals, has brought him many critical plaudits – The Times (UK) has written: ‘it would take an iron bar not to be moved by his crispness, sobriety and spiritual vigour’. With the BCJ he is now extending the ensemble’s repertoire with recordings of Mozart’s Requiem and Mass in C minor and Beethoven’s Missa Solemnis.

Born in Kobe, Masaaki Suzuki graduated from the Tokyo University of Fine Arts and Music and went on to study harpsichord and organ at the Sweelinck Conservatory in Amsterdam under Ton Koopman and Piet Kee. Founder and professor emeritus of the early music department at the Tokyo University of the Arts, he was on the faculty at the Yale School of Music and Yale Institute of Sacred Music from 2009 until 2013, and remains affiliated as the principal guest conductor of Yale Schola Cantorum.



Booklet for J.S. Bach: Musikalisches Opfer

© 2010-2024 HIGHRESAUDIO