The Secret Fauré: Orchestral Songs & Suites Olga Peretyatko
Album info
Album-Release:
2018
HRA-Release:
25.07.2019
Label: Sony Classical
Genre: Classical
Subgenre: Vocal
Artist: Olga Peretyatko
Composer: Gabriel Faure (1845-1924)
Album including Album cover Booklet (PDF)
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- Gabriel Fauré (1845 - 1924): Caligula, Op. 52:
- 1 Caligula, Op. 52: I. Prologue. Fanfares - March et Choeur. Quasi Adagio 06:51
- 2 Caligula, Op. 52: II. L'hiver s'enfuit (Choeur) 02:29
- 3 Caligula, Op. 52: III. Air de Danse 02:03
- 4 Caligula, Op. 52: IV. De roses vermeilles (Mélodrame et Choeur) 02:20
- 5 Caligula, Op. 52: V. Ceésar a fermeé la paupieère (Mélodrame et Choeur) 03:32
- Gabriel Fauré:
- 6 Pénélope, IGF 69: Prélude 07:49
- 7 Les roses d'Ispahan, Op. 39, No. 4 03:35
- 8 Soir, Op. 83, No. 2 02:20
- 9 Clair de lune, Op. 46, No. 2 03:11
- 10 Après un rêve, Op. 7, No. 1 03:08
- Shylock, Op. 57:
- 11 Shylock, Op. 57: I. Chanson 02:54
- 12 Shylock, Op. 57: II. Entr'acte 03:39
- 13 Shylock, Op. 57: III. Madrigal 01:34
- 14 Shylock, Op. 57: IV. Epithaleme 03:27
- 15 Shylock, Op. 57: V. Nocturne 02:13
- 16 Shylock, Op. 57: VI. Final 03:39
- Pelléas et Mélisande, Op. 80:
- 17 Pelléas et Mélisande, Op. 80: I. Prélude 05:46
- 18 Pelléas et Mélisande, Op. 80: II. Fileuse 02:45
- 19 Pelléas et Mélisande, Op. 80: III. Sicilienne 03:35
- 20 Pelléas et Mélisande, Op. 80: IV. Chant de Mélisande 02:36
- 21 Pelléas et Mélisande, Op. 80: V. La mort de Mélisande 04:12
Info for The Secret Fauré: Orchestral Songs & Suites
Das Sinfonieorchester Basel gilt als eines der ältesten und zugleich innovativsten Orchester der Schweiz. Auf "The Sécret Fauré" präsentiert das Orchester unter der Leitung von Chefdirigent Ivor Bolton interessante Werke des französischen Komponisten Gabriel Fauré, welche sie mit der Sopranistin Olga Peretyatko, dem Tenor Benjamin Bruns und dem Balthasar Neumann-Frauen-Chor aufgenommen haben. Die Bühnenmusik zu "Caligula" komponierte Fauré zum gleichnamigen Drama von Alexandre Dumas. Aus seiner bekanntesten Oper "Pénélope" erklingt das "Prélude". Außerdem zu hören sind die beiden Bühnenmusiken zu "Shylock", einer Bearbeitung von Shakespeares "Kaufmann von Venedig" sowie "Pelléas et Mélisande". Ergänzt wird das Programm um einige von Faurés Liedern, die ursprünglich für Klavier und für den eher intimen Charakter der französischen Salons komponiert hatte, bevor sich Fauré von der Wirkung einer Orchesterbegleitungen überzeugen ließ. "Im Grunde ist alles kostbar und farbenreich ausmusiziert … wenn die Damen des Balthasar-Neumann-Chors als Sirenen erweisen, ist das ein weiteres von vielen Argumenten, sich sofort diese seltene Klangschatztruhe zuzulegen" (Rondo)
"Wie subtil das Sinfonieorchester Basel unter der Leitung von Ivor Bolton spielen kann, erleben wir in der ungemein feinsinnigen Orchestersuite Pelléas et Mélisandre. Besonders anrührend ist das 4-minütige Orchesterstück La mort de mélisandre. Ein besonderer musikalischer Ohrenschmaus sind die vier Orchesterlieder, die von Olga Peretyatko mit leuchtend hellem Sopran gesungen werden. Alles in allem ist dies also ein wundervolles Album. Sehr zu empfehlen." (Opernglas)
"Die Sopranistin Olga Peretyatko vereint vokalen Glanz mit Raffinesse und Wärme; das ist genau die Mischung, die diese Musik braucht … Die Musik von Fauré … entfaltet ihren Sog erst nach und nach und sehr subtil. Mit einem sanften Zauber, der süchtig machen kann." (NDR Kultur)
"Bolton gelingt es eindrucksvoll, sentiment (Gefühl), couleur (Farbe) und clair obscur (hell-dunkel) miteinander zu vereinen … Schließlich enthält diese mit viel Bedacht konzipierte CD auch vier Orchesterlieder, gesungen von der Sopranistin Olga Peretyatko. Sie bilden sozusagen das Tüpfelchen auf dem i und runden die klare Empfehlung dieser Aufnahme ab." (Deutschlandfunk)
"Olga Peretyatko singt mit sensibler Einfühlung, in den vier Orchesterliedern trifft ihr schöner Sopran mit seinem natürlich ausschwingenden Vibrato exakt die lyrische Gestimmtheit, die noble Eleganz der Linien ..." (stereoplay)
Olga Peretyatko, Sopran
Benjamin Bruns, Tenor
Balthasar-Neumann-Chor
Sinfonieorchester Basel
Ivor Bolton, Dirigent
Olga Peretyatko
was born and raised in St. Petersburg. She started her musical career at the age of 15, singing in the children's choir of the Mariinsky Theatre. She completed a course as a choirmaster and then enrolled to study singing at the Hanns Eisler-Hochschule für Musik in Berlin. Olga Peretyatko has won several awards in international competitions such as Operalia, the opera competition organized by Plácido Domingo, where she won second prize.
From 2005 and 2007 Olga Peretyatko was a member of the opera studio at the Hamburg State Opera. In subsequent years she performed at the Deutsche Oper Berlin, the Berlin and Munich state operas, the Théâtre des Champs-Elysées in Paris, La Fenice in Venice, at the Rossini Opera Festival in Pesaro, and at the Festival La Folle journée de Nantes.
Olga Peretyatko gained international attention as Stravinsky's Rossignol in the acclaimed Robert Lepage production that premiered at the Aix-en-Provence Festival in 2010, followed by performances in Toronto, New York, Lyon and Amsterdam. She achieved great success in her role debuts as Adina in L'elisir d'amore in Lille, as Lucia di Lammermoor at the Teatro Massimo Palermo, as Gilda in Rigoletto at La Fenice in Venice, as well as at the Festival Avenches.
In 2011, Olga Peretyatko debuted successfully as Giulietta (I Capuleti e I Montecchi) in Lyon and Paris. In Lausanne she made her debut in the title role of Handel's Alcina, and in Amsterdam she had her role debut as Fiorilla (ll Turco in Italia). Substituting for a colleague at the last minute, her performance of Adina in L'elisir d'amore during the Pfingstfestspiele in Baden-Baden was praised, as was her debut in Lucia di Lammermoor at the Deutsche Oper Berlin. She also received the highest acclaim at the Rossini Opera Festival in Pesaro as Matilde di Shabran in summer 2012, a production released on DVD by DECCA.
In 2013 and 2014, Olga Peretyatko's commitments included the Mozart Weeks, Salzburg Festival (Giunia in Lucio Silla) and the Berlin State Opera, debuts at the Vienna State Opera, Zurich Opera House (Rigoletto) and La Scala in Milan (Marfa in Die Zarenbraut), and performances at the Deutsche Oper Berlin (Adina in L'elisir d'amore), the Hamburg State Opera (Adina in L'elisir d'amore, Zerbinetta in Ariadne auf Naxos), and her successful debut at the Metropolitan Opera in New York (Elvira in I Puritani). She is also returning to the Festival in Aix-en-Provence as Fiorilla (Il Turco in Italia) and to the Bavarian State Opera in Munich (Il Turco in Italia), and I Capuleti e I Montecchi with the Washington Concert Opera, 'Amenaide' in Tancredi in Moscow (concert), L'Elisir d'amore at the Teatro San Carlo in Naples, and a tour in China with the Orchestre symphonique de Montréal performing Strauss' Four last songs.
In 2015 Olga Peretyatko will debut as Violetta in La Traviata at the Opéra Lausanne, followed by a new production of the same title at the Festspielhaus in Baden-Baden. She will return to the Vienna State Opera for I Puritani, to La Scala in Milan for Rossini's Otello, to the Metropolitan Opera in New York for Rigoletto and will make her debuts at the Teatro Regio in Turin in I Puritani, at the Tivoli in Copenhagen and at La Monnaie in Bruxelles in L'Elisir d'amore and at the Teatro Real in Madrid in Rigoletto. Subsequent debuts are planned to take place at the Opéra Bastille in Paris, Royal Opera House Covent Garden, the New National Theatre in Tokyo, at the San Francisco Opera. Besides her opera career, Olga Peretyatko performs regularly in recitals and concerts throughout the world.
She has an exclusive recording contract with Sony Classical. Her first solo CD 'La Bellezza del Canto' with arias from Rossini, Verdi, Donizetti, Massenet and Puccini was released in 2011, and her second CD 'Arabesque' has been released in 2013, both to critical acclaim. Her third CD, entirely dedicated to Gioacchini Rossini, will be released in 2015.
Booklet for The Secret Fauré: Orchestral Songs & Suites